martes, 26 de noviembre de 2013

Tasca Extra: Entreculturas

Bon dia a tots una altra vegada, 

Avui compartesc amb vosaltres la meva tasca extra. Del llistat de temes possibles per fer la tasca extra em vaig decantar pels projectes col·laboratius. Despres de mirar-ne un parell vaig triar el projecte Entreculturas VE. 

És un projecte intercultural que es va dur a terme entre dues escoles: una de Venezuela i l'altre de Barcelona. El projecte va sorgir de la idea de dos mestres (un català i un veneçolà) que contactaren mitjançant twitter. Aquests dos mestres pretenien fer algo nou, que els alumnes aprenguessin de manera diferent. Així doncs, decidiren posar en contacte ambdues escoles i ho feren emprant ePaLs, un recurs on-line ideal per treballar amb aules, on els professors poden supervisar totes les tasques que realitzen els alumnes. 

D'aquesta manera, mitjançant ePaLs, correus electrònics, mapes, fotografies i altres recursos les dues escoles van dur a terme aquest projecte. 

Aquí vos deix la meva presentació d'aquest projecte on podreu trobar informació més detallada, l'enllaç a ePaLs i l'enllaç al blog de Entreculturas VE, on s'explica el projecte.

Reflexió Personal

És un projecte que he trobat molt interessant, com dic a la meva presentació, pens que seria recomanable donar-lo a conèixer a escoles de tot el món i animar a que participessin en una iniciativa com aquesta. És un projecte que pot resultar una experiència molt interessant tant pels alumnes com pels docents ja que ofereix l'oportunitat de conéixer altres cultures sense haver de viatjar, conèixer altres alumnes de diferents llocs i comparar les seves costums amb les pròpies i aprendre diverses coses divertint-se. 


Així acab aquesta entrada, esper que vos hagi parescut interessant el projecte que he triat i que al manco alguns de vosaltres s'animin a posar en pràctica algun dia un projecte d'aquest estil. Fins la pròxima entrada!

No hay comentarios:

Publicar un comentario